hvg allasborze

Kifaggattuk az IT Services Hungary csapatát! – interjú

2020. március 11-12-én megnyitja kapuját a 26. HVG Állásbörze, ahol több mint 200 munkaadót ismerhetsz meg, sőt, kérdéseidet is felteheted a cégek munkatársainak. A rendezvényen az IT Services Hungary is jelen lesz kiállítóként, immár 26. alkalommal. Interjúnkban Fülöp Zsuzsa, Head of Recruitment Services mesélt nekünk lehetőségekről, munkakörnyezetről, csapatmunkáról. A HVG Állásbörzén te is kérdezhetsz tőlük az E10-es standon, regisztrálj még ma!

 

 

Milyen céllal érkeznek a HVG Állásbörzére?

Mint a hazai ICT szektor legnagyobb képviselője, egyre szélesebb körben szeretnénk cégünk tevékenységeit és nyitott pozícióit megismertetni az érdeklődőkkel, legyenek akár pályakezdők vagy tapasztaltabb jelöltek.

Miért tartják fontosnak, hogy – már sokadszorra is – jelen legyenek?

Színvonalas rendezvénynek tartjuk az állásbörzét, amin évente két alkalommal jelenünk meg. Minél több, releváns profilú/tapasztalatú jelöltet szeretnénk megismerni és bevonzani cégünkhöz. Az elmúlt időszakban egyre nagyobb hangsúlyt fektettünk az employer brandingre, amihez a HVG Állásbörzén való megjelenés is nagyban hozzá tud járulni.

Milyen végzettségű, tudású, szakmai tapasztalatú munkatársakat keresnek?

Elsősorban németül és/vagy angolul magabiztosan beszélő, főként informatikai végzettségű jelölteket keresünk, pályakezdőktől egészen a senior és vezető kollégákig. Olyan jelöltek felé is nyitottak vagyunk, akiknek nem az informatika a szakterületük, más szakirányon szereztek diplomát (pl. akár bölcsészként), viszont nagyon jól beszélik az említett két nyelv valamelyikét, és nyitottak informatikai, technikai jellegű továbbképzésre, esetleg ők maguk is részt vettek már korábban ilyen jellegű tréningeken.

Mire figyelnek az első találkozás során az érdeklődőkkel kapcsolatban?

A határozott, meggyőző kiállás, a szakmai tudás, a magabiztos nyelvtudás és a valódi motiváció, az informatika iránti elhivatottság és érdeklődés megléte már fél siker lehet a nálunk érdeklődőknél.

Általában mennyien jelentkeznek a rendezvényen, és ebből mennyit vesznek fel?

A két napos rendezvény ideje alatt több száz érdeklődőt szoktunk regisztrálni a standunknál. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján viszont elég nagy a „szórás” – sokan kiesnek a kiválasztás során.

Melyek voltak a legfontosabb szempontok a leendő munkatárs(ak) kiválasztásánál?

Ez az adott pozíció szerinti elvárások függvénye, ami nagyon széles skálát mutathat a skillek tekintetében. Nagy általánosságban elmondható, hogy mindenképp előnyös, ha egy jelöltben megvan:

  • a nyitottság az adott szakterület felé és hajlandóság a fejlődésre,
  • megfelelő szakmai tapasztalat és/vagy végzettség,
  • megfelelő idegennyelvtudás,
  • can-do attitude,
  • rugalmasság,
  • alaposság,
  • megbízható személyiség,
  • jó kommunikációs/szociális képességek,
  • nemzetközi környezetben szerzett tapasztalat,
  • virtuális (csapat)munkára és együttműködésre való képesség.

Mit tanácsolna azoknak az álláskeresőknek, akik az állásbörzén keresik fel a standjukat?

Nézzék át a börzét megelőzően a microsite-unkon megjelenő álláshirdetéseket, hogy már kész, szakmai jellegű kérdésekkel bombázhassák a kint lévő kollégáinkat. Nagyon impozáns tud lenni, ha egy jelölt alaposan felkészül a cég hátteréből, történetéből, és tisztában van vele, hogy mivel is foglalkozik, milyen szolgáltatásokat nyújt az ITSH.

Azt is javasoljuk, hogy legyenek nyitottak, és bátran kérdezzenek a kollégáktól. Véleményünk szerint nincs „felesleges” vagy „buta” kérdés. Azért (is) vagyunk kint, hogy minél több és pontosabb információt adhassunk át az érdeklődőknek.

Miért jó Önöknél dolgozni?

4 500 fős vállalatunk legnagyobb a hazai ICT szektorban, mely egy stabil, megbízható nemzetközi cégcsoport részeként immár 14 éve van jelen Magyarországon. Nagy hangsúlyt fektetünk a nálunk dolgozó kollégák szakmai fejlődésére, legyen az soft skill, hard skill vagy leadership jellegű továbbképzés. Izgalmas, nemzetközi projektekbe kapcsolódhatnak be a nálunk dolgozó kollégák, akik angol és/vagy német nyelvtudásukat napi szinten tudják használni, illetve igény esetén fejleszteni ingyenes, nyelvi kurzusainkon. Amik még a kollégák rendelkezésére állnak: béren kívüli juttatások, éves bónusz, teljeskörű élet- és balesetbiztosítás (már az első munkanaptól), AYCM kártya, egészségbiztosítás, céges rendezvények, mental wellness, ingyenes allergiavizsgálat, gyümölcsnap és nem utolsó sorban home office lehetőség (akár állandó jelleggel is). Igazán barátságos, nyitott légkör, támogató és segítőkész kollégákkal.

Ön mit szeret leginkább a cégben?

Számomra a fent említett támogatói légkör, a segítőkész kollégák, a tanulási lehetőségek, valamint a work-life balance-ra fektetett hangsúly és ennek figyelembe vétele inspiráló a mindennapokban.

Kérjük, írjon néhány fontos infót általánosságban a kiválasztási folyamatról!

A rendszerünkbe beérkező pályázatokat egy alapos előszűrést követően mutatjuk be a szakmai oldalnak. Amennyiben tovább tudunk lépni az adott jelölttel a kiválasztási folyamatban, akkor egy vagy kettő személyes interjúra kerül sor. Az innen sikeresen kikerülő jelöltek számára egy ajánlattal készülünk. Igyekszünk minden jelöltnek minél előbb visszajelezni a pályázatával kapcsolatosan.

Amennyiben zökkenőmentesen mennek a folyamatok, akkor a legelső beszélgetést követően akár már egy hónap múlva az adott csoportban köszönthetjük az új kollégát.

Melyik az a kérdés, amit biztosan feltesznek az állásinterjún?

Amit többnyire minden jelölttől meg szoktunk kérdezni, hogy mit hallott/olvasott korábban az ITSH-ról. Mennyire világos számára, hogy mivel foglalkozunk?

Mi a 3 legfontosabb tulajdonság, amit keresnek a jelentkezőkben?

A pozícióhoz szükséges szakmai háttér/tapasztalat/végzettség megléte, a magabiztos idegennyelvtudás, a hiteles, magabiztos kiállás és az elhivatottság.

Ha valaki többet szeretne megtudni a cégről, elsősorban hol érdemes keresgélnie?

Érdemes a weboldalunkat átfürkésznie, vagy ellátogatnia a Facebook felületünkre, illetve a LinkedInen megjelenő hirdetéseinkre.

Van lehetőség alternatív munkavégzésre? (Távmunka, rugalmas munkaidő, home office stb.)

Pozíció jellege és az adott szakmai csoport „típusa” válogatja, illetve a napi, operatív feladatok függvénye is, de általánosságban elmondható, hogy cégünk maximálisan támogatja a home office-t. Távmunkára és akár rugalmas munkakezdésre is van lehetőség.

 

Találkozz az IT Services Hungary csapatával a március 11-12-i HVG Állásbörzén! Ne felejts el regisztrálni! 😉

 

hvg allasborze