Miért késel el mindenhonnan?

Biztos Te is ismersz olyan személyt, akivel nehéz leegyeztetni bármilyen találkozót, mert vagy mindig lemondja, vagy fél órát késik róla. Lehet, hogy éppen te vagy ez az ember? Akkor ez a cikk neked szól! Lássuk, mi a késés oka, és mit tehetsz ellene?

Ismered a Mályvacukor-kísérletet?

Több mint 50 évvel ezelőtt egy standfordi professzor, Walter Mischel és csapata hajtotta végre a kísérletet, melynek a fenti nevet adta. A kísérlet során 4-6 év közötti gyerekeket ültettek le egy asztalhoz, és raktak eléjük egy mályvacukrot. A felnőttek azt mondták a gyerekeknek, hogy megehetik most a mályvacukrot, vagy ha várnak egy kicsit, kaphatnak még egyet, így összesen két mályvacukor ütheti a markukat. Ezután a felnőttek kimentek a szobából, a gyerekek pedig vártak. Ha megették a mályvacukrot, nem kaptak újat, ha vártak húsz percet, a másikat is megkapták.

A kísérletben résztvevőket ezután figyelemmel kísérték karrierjük során, és azt találták, hogy azok a gyerekek, akik ki tudták várni a második mályvacukrot is, sokkal jobb eredményeket értek el a felvételin, jobb egyetemeket végeztek el, sőt, a testtömeg-index méréseken is fittebbnek mutatkoztak, valamint kevesebb volt közöttük az alkohol-és drogfüggő. Mischel tesztjei szerint a sikeresség kulcsa az önkontrollban keresendő.

Reggelente nehéz megállni, hogy ne nyomjuk le a szundi gombot egyszer… vagy éppen sokadjára. Ha épp benne vagyunk valamiben indulás előtt, nehezen vesszük rá magunkat, hogy elkezdjünk készülődni, pedig ha csak tíz perccel korábban megyünk el zuhanyozni, már sokat tehetünk azért, hogy kényelmesen odaérjünk egy találkozóra, vagy elkerüljük a munkahelyi késést.

Ezek az apró nemet mondások, az önkontroll gyakorlása a kulcsa a jó időmenedzsmentnek, vagyis annak, hogy ne te legyél az, aki állandóan megvárakoztatja az embereket.

 

Mit tehetsz a késés ellen?

0. Ha eddig nem tetted, mindig jelezd az adott találkozó előtt, ha már tudod, hogy késni fogsz, így kevésbé keltesz rossz benyomást!

1. A kulcs nem csak a késés elkerülésében keresendő! Az új szokások kialakításával sokat tehetsz az önkontrollod fejlesztéséért. Eleinte csak próbáld meg 5 perccel korábban kezdeni a napodat, vagy építs be egy fél órát a napba, amikor önfejlesztéssel, olvasással foglalkozol, vagy bármivel, amit régóta halogatsz.

2. Priorizálj! Melyek azok az alkalmak, amelyekről a legkellemetlenebb elkésned? Ezekre koncentrálj eleinte, ne akarj rögtön száznyolcvan fokos változáson átesni!

3. Állítsd 5 perccel előbbre a mutatót az óráidon!

 

Az üzleti életben, vagy akár egy állásinterjúnál különösen fontos a pontosság, és a partner vagy a HR-es megtisztelése. Egy megbeszélés esetén akár a kimenetelre is rányomhatja a bélyegét, illetve az első benyomás kialakításában is meghatározó szerepe van annak, mennyire vagy pontos.

 

Szerző: Kurinyec Anna

 

Hasznosnak találtad a cikket?

Oszd meg barátaiddal, és ne felejts el feliratkozni, hogy Messengeren keresztül értesíthessünk a legfrissebb anyagokról!