Munkahelyet váltanál? Így könnyítsd meg a helyzetet magadnak (és másoknak)!

Az újév kezdetére mind megpróbálunk tiszta lapként tekinteni, megújulást, alapvető változásokat remélünk. Nincs ez másként az álláskereséssel sem. Érthető, hogy a munkahelyváltás az egyik leggyakoribb újévi fogadalom (persze, csak a fogyókúra után). Ha rászánod magad egy ilyen nagy lépésre, ahelyett, hogy mindent felégetnél magad körül, építs ki egy átgondolt stratégiát. Hidd el, a karriered meghálálja majd!

Gondolj a jövődre!

A jelenlegi munkahelyen szerzett kapcsolataid bármikor jól jöhetnek a későbbiekben. Érthető, ha izgatott vagy az új munkahelyed miatt, de nem kell minden kapcsolatot elvágni a régi kollégáiddal. Néha keresd fel őket, beszéljetek meg találkozókat, tartsd a kapcsolatot a főnököddel LinkedInen, vagy e-mailben.

Ha nemcsak munkahelyváltáson gondolkodsz, hanem egy teljesen más területen akarod kipróbálni magad, a témában írt cikkünkből megtudhatod, hogyan győzd meg a HR-est arról, hogy helyt állnál egy teljesen más pozícióban.

Időben szólj a távozásodról!

Az új munkahelyeden biztosan megértik, hogy nem tudsz már következő nap kezdeni. A főnöködnek legalább 2 héttel azelőtt jelezd a távozási szándékodat, hogy a másik helyen kezdhetnél. Így valószínűbb, hogy az egy hónap felmondási idődet készségesen rövidítik meg. Azonban légy tisztában azzal, hogy a főnököd nem köteles elfogadni a kitűzött dátumot, megkövetelheti, hogy letöltsd a szerződésedben szereplő hónapo(ka)t.

Vedd elejét a pletykáknak!

Már hónapok óta állásinterjúkra jársz? Nem kell, hogy az egész iroda ettől legyen hangos. Ha szeretnéd elkerülni a kellemetlenségeket, a főnököd legyen az első, akinek szólsz a távozásodról, természetesen személyesen, nem egy fontos e-mail alján, utóiratban.

Légy segítőkész!

Lehet, hogy fél lábbal már a másik munkahelyeden vagy, de ettől még nem kell káoszt hagynod magad után. Mindenképpen beszéljetek a főnököddel arról, hogyan és kinek kell átadnod a feladataidat. Írj listát a folyamatban lévő ügyekről, akár e-mailezéseket is kinyomtathatsz, a fontosakat továbbítsd a megfelelő személyeknek. Nehéz úgy később referenciát kérni, ha a kollégáid hónapokkal a távozásod után is megoldatlan ügyek után nyomoznak.

Ha megfelelően felkészülsz a kilépésre, számos előnnyel indulsz, és még kapcsolataidat is megőrizheted. Attól, hogy új lapot szeretnél kezdeni, még ne hagyj hátra értékes ismeretségeket!

 

Szerző: Kurinyec Anna

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is! 🙂