Stresszkezelés

Győzd le a stresszt 5 lépésben!

Számtalan kutatás bizonyította, hogy a túl sok stressz fejfájást, alvási- és emésztési zavarokat, magas vérnyomást, mindezek következtében pedig szívproblémákat okozhat. Emellett legyengíti az immunrendszered is, tehát ha nem vigyázol, mindenféle betegséget elkaphatsz, nem utolsósorban pedig még a koncentrációd is rontja! Ha kíváncsi vagy, hogyan ismerheted fel a stressz tüneteit, illetve szeretnéd megtudni, hogyan szabadulhatsz meg ettől, olvass tovább!


Honnan ismerheted fel, ha stresszelsz?

Feszültek és fájnak az izmaid? Kapkodva veszed a levegőt? Kifulladsz már attól is, ha fel kell sétálnod az elsőre? Nehezedre esik odafigyelni a dolgokra? Szorongsz, ha a feladataidra gondolsz? Ez mind annak a jele lehet, hogy stresszes vagy.

Persze tudjuk, hogy nem hanyagolhatod a tanulást, és nem veheted félvállról a munkádat sem. Nem az a megoldás, ha elmenekülsz a nehézségek elől. A most következő tippek abban lesznek segítségedre, hogy képes legyél nyugodtnak maradni belül, még akkor is, ha a körülötted lévő világ a feje tetejére áll.


1. Mikor eláraszt a feladattenger…

Ne próbálj mindent egyszerre elvégezni a to-do listádról, hiszen ez csak kudarcokhoz, rosszabb esetben kiégéshez vezethet! Ehelyett, ha úgy érzed, hogy beterít a rengeteg tennivaló, csinálj valami rutinfeladatot, például porszívózz ki, főzz vacsorát, vagy rendezd ABC sorrendbe a könyveid.  Ha ismétlődő feladatokat végzel, az agyad megnyugszik, és így könnyebben koncentrál. Ezután pedig újult erővel kezdhetsz neki a teendőidnek.


2. Ha megnyugvásra vágysz, de nincs senki, aki megöleljen…

Egy másik stresszkezelő módszer, ha elmerülsz egy kád forró fürdőben (megteszi a forró zuhany is). A tudományos kutatások ugyanis újabb hasznos eredményt tártak fel. Kimutatták, hogy a forró víz, vagyis a fizikai melegség olyan válaszokat képes kiváltani a testedből és az agyadból, mint az érzelmi melegség. Tehát a tusolást felfoghatod úgy is, mint egy nyugtató, folyékony ölelést.


3. Ha nem tudsz aludni a stressztől…

Próbáld ki a progresszív izomrelaxációt! A nevével ellentétben ez egy igen egyszerű gyakorlat. Lényege, hogy lefekvés után az ágyadban háton fekve próbáld meg a létező összes izmodat egyszerre megfeszíteni, majd kitartani néhány másodpercig ezt az állapotot. Ezután fokozatosan, kezdve az arcodtól, haladva lefelé a testeden, lazítsd el őket! Ismételd addig, míg teljesen el nem lazult az összes izmod!


4. Ha szorongsz…

Irány edzeni! A testmozgás ugyanis bizonyítottan képes csökkenteni a szorongást, és megtartani a nyugodtság érzését, még akkor is, ha valami igazán stresszes dologgal kell megbirkóznod.


5. Mikor már eleged van a negatív érzésekből…

A nevetés a legjobb gyógyír! Ez egy nagyon egyszerű és roppant kellemes módszer a stressz kezelésére, mivel képes egy jókora endorfin hullámot felszabadítani a testedben, amitől boldog és eufórikus hangulatba kerülsz. Találkozz a barátaiddal, vagy szimplán nézz meg egy vígjátékot, a lényeg, hogy nevess!


Az életben mindig is lesznek hullámhegyek és hullámvölgyek. A lényeg, hogy tudd, hogyan birkózz meg a nehezebb helyzetekkel is. Ne hagyd, hogy a stressz felülkerekedjen rajtad, fogadd meg ezeket a tanácsokat, és maradj pozitív!

 

Szerző: Kosztolnik Lili

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is!