időmenedzsment

Túlzsúfoltak a napjaid? Tegyél rendet!

Biztosan veled is előfordult már, hogy rengeteg feladatod volt, de nem tudtad melyiknek láss neki először, hiszen mindegyiket ugyanolyan fontosnak gondoltad, így inkább egyiket sem kezdted el. Azonban ne feledd, hogy a halogatás sosem megoldás, hiszen csak egyre több és több tennivalód lesz. Hogyan tudsz kiszabadulni ebből az ördögi körből? Mutatunk pár időmenedzsment tippet!


Oszd be az időd (és a teendőid)!

Az első és legfontosabb, hogy próbálj meg egyensúlyt tartani a munkád és a szabadidőd között. Természetesen mindenkinek vannak kötelességei, azonban ha nem állítasz fel korlátokat, és nem tartod be a szükséges pihenőt a munkád után, az az eredményeid minőségét rontja.

Aranyszabály, hogy minden reggel gondold át az aznapi teendőidet, melyeket akár össze is írhatsz. Nagyon nagy örömet fog okozni, amikor a listádról a nap végén minden ki van húzva, és elégedetten hátradőlhetsz. Ha még nem próbáltad így észben tartani a feladataidat, mindenképpen megér egy próbát!
Kapcsolj ki!

Nagyon hatékony, ha megpróbálsz egyszerre egy adott feladatra koncentrálni. Iktasd ki az összes zavaró tényezőt magad körül! A telefonodon állítsd be a “ne zavarj üzemmódot”, próbálj meg a beérkező e-mailekre nem rögtön válaszolni és a számítógépeden zárd be az időrabló oldalakat. Ha folyamatosan ellenőrzöd a telefonodat, nem is veszed észre, de rengeteg hasznos percet veszítesz el.

Amikor úgy érzed, hogy nem tudsz figyelni, inkább iktass be 5-10 perc pihenőt, mozgasd át a tested, igyál egy pohár vizet, hogy egy kicsit kizökkenj a munkából! Amikor pedig lejár a munkaidőd, foglalkozz magaddal, a családoddal, barátaiddal, és minden olyan tevékenységgel, ami feltölt és boldoggá tesz Téged.
Kiegyensúlyozottság fél egészség 

Amire szintén nagyon fontos figyelned, az az elegendő alvás. Kialvatlanul, stresszesen nem tudsz megfelelően koncentrálni a tennivalóidra. Sokan úgy vélik, hogy pihenés helyett is célszerű dolgozni, hiszen ezzel időt lehet nyerni, azonban ez a módszer maximum rövid távon kifizetődő. Hosszú távon legalább napi 7-8 óra alvásra szükséged van, hogy fizikailag és szellemileg is jól tudj teljesíteni.

Talán már sokszor hallottad, hogy a megfelelő munkavégzés összekapcsolható a tudatos életmóddal. A sportolás és az egészséges táplálkozás ugyanolyan fontos, mint az elegendő alvás. A sport fokozza az energiaszinted, és segít a koncentrációban. Akármilyen fáradtnak érzed magad a nap végén, egy óra sportolás hihetetlenül sokat tud segíteni, ráadásul utána jobban fogod érezni magad a bőrödben.

 

Próbálj ki több módszert, hogy megtudd, mi a leghatásosabb számodra! Ha a fenti tippek közül legalább egyet be tudsz vezetni a mindennapjaidba, rögtön érezheted áldásos hatását! Hajrá!

 

Szerző: Radányi Lili

 

Ha tetszett, oszd meg másokkal is!