A „majd holnap elkezdem…” ellenszere – Ha TÉNYLEG el akarod érni a céljaidat

Valószínűleg neked is igényed van a változásra életed valamely területén. Van valami, amit már régóta el akarsz érni, de bizonyos okoknál fogva újra és újra csapdákba esel? Mindegy, hogy le akarsz fogyni, új nyelvet szeretnél tanulni vagy állást tervezel váltani, ugyanazok a buktatók akadályoznak meg újra és újra.

Fontos, hogy időről időre kitűzz célokat magad elé, azonban, ha az esetek többségében nem sikerül ezeket megvalósítanod, csalódott leszel, és lehet, hogy legközelebb inkább bele sem vágsz.

Mit tudsz tenni azért, hogy elérd a céljaidat?
Kerüld el a következő 5 dolgot!


1. Racionalizálod a rossz döntéseket

„Egy fárasztó nap után megérdemlek egy fánkot.” „Ez a hét stresszes volt, úgyhogy majd a jövő héten teszem le a cigit.” A logikus, céljaink eléréséhez vezető döntéseket megakadályozzák az érzelmi töltetű kifogások. Tiszteld magad, és ne dőlj be ezeknek! Gondolj a negatív hatásaira ezeknek a cselekvéseknek, és arra, hogyan bombázzák le a céljaidat. Képzeld el, hogy egy számítógépes játékot játszol, és a fánkok, vagy a szál cigaretták a téged akadályozó ellenség. Iktasd ki őket!


2. Rosszul tűzöd ki a célokat

Például, mit értesz az alatt, hogy „elkezdek sportolni”? Pontosan mikortól? Mit akarsz vele elérni? Milyen mozgást és milyen gyakran szeretnél végezni? Egyébként is, nem feltétlenül sportolni akarsz, hanem egészségesen élni, jobban érezni magad a bőrödben. A jó cél konkrét, egyértelmű, és ami a legfontosabb, mérhető. Honnan fogod tudni, hogy teljesítetted-e az elvárásaidat? Ha nem rögzíted a szabályokat, könnyen elsunnyogod majd. Tehát a jó cél valahogy így néz ki: „Minden héten egyszer lefutok két kilométert.”

Ezzel el is érkeztünk a következő problémához.


3. Túl sokat akarsz

Azonnali eredményeket szeretnél, ezért nyomban beleveted magad a megvalósításba, hiszen csak így érhetsz el látható változást, ami majd tovább motivál. Az igazság az, hogy talán kitartasz a céljaid mellett mondjuk 1-2 hétig, majd elveszíted a motivációdat. Egyre több kudarcélmény után már csak negatív dolgok kapcsolódnak majd a céljaidhoz, és talán sosem vágsz bele újra. Éppen ezért, a nagy célt bontsd rövid távú célokra, úgynevezett akciókra. Fontos, hogy azt érezd: igen, ezt én is meg tudom csinálni! Például, ha nem tudod egyik napról a másikra letenni a cigit, az első két hétben csak egy szállal csökkentsd a napi elszívott mennyiséget. Amint beépül a változás a mindennapjaidba, ideje emelni a tétet.

 

Szeretnél eredményeket elérni a karrieredben? Szerezz muníciót céljaid megvalósításához a HVG Állásbörzén! Jelentkezz a következő eseményre ide kattintva! 🙂


4. Nem követed nyomon a fejlődésedet

Ha nem tudod, honnan indultál, és nem tudod visszatekinteni a köztes lépéseket, könnyen elvesztheted a motivációdat. Nem kell nagy dolgokra gondolni, elég egy X a naptárban, hogy aznap megvalósítottad, amit megfogadtál magadnak. Akár digitálisan, akár papíron, de vezesd a céljaidat, és tedd látható helyre. Az sem hátrány, ha megosztod másokkal, és időről időre beszámolsz a céljaid alakulásáról. Kudarcokról senki sem szívesen beszél, így a külső nyomást a javadra fordíthatod.


5. Nem jutalmazod magad

Fontos a pozitív képzettársítás, a siker ünneplése ugyanis növeli az önbizalmadat. Akár előre is kijelölhetsz magadnak egy jutalmat, amit várhatsz (vigyázat, ezek önmagukban ne helyettesítsék a célt!). Fontos, hogy a jutalom összhangban legyen a megtett lépés nagyságával, tehát egy 15 perces futásért ne ibizai nyaralással jutalmazd magad. A céloddal ellentétes jutalmak is tiltólistásak, tehát ha fogyókúrázol, ne egy extra adag tortával készülj.


Bízunk benne hogy hasznosnak találtad tippjeinket! Persze ezek mit sem érnek a legfontosabb dolog nélkül… ez pedig a KITARTÁS. Tudod, hogy van a mondás: Ha belefáradtál az újrakezdésbe, ne hagyd abba! 😉


Szerző: Kurinyec Anna


Tetszett a cikk? Oszd meg barátaiddal, hogy ők is elérhessék céljaikat!