Állást keresel? Kamatoztasd a személyes márkád!

Álláskeresőként mi az, ami kiemel a tömegből? Az énmárka segítségével megmutathatod, amit elértél, és amire képes vagy, emellett kiemelheted azokat a dolgokat, amelyekben igazán jó vagy. Gyakran hangsúlyozzák, hogy mennyire fontos, hogy el tudd adni magad a munkaerőpiacon, a kérdés már csak az, hogy hogyan is tedd ezt. Alakítsd ki a saját márkádat 5 lépésben!

 

1. Fedezd fel az erősségeidet!

 

Ahhoz, hogy tudatosan alakítsd a rólad, mint álláskeresőről alkotott képet, mindenképpen szükséges az önismeret, a személyes értékeid felfedezése. Képzelj el egy olyan helyzetet, amikor kiemelkedően jól teljesítettél! Mely kompetenciáidat alkalmaztad? Mik azok a tulajdonságok, amelyekben rendszeresen megerősítenek mások is, hogy jó vagy benne? Nem tudsz dűlőre jutni? Töltsd ki ezt a 10 perces tesztet!

 

 

ÍGY ÉRTELMEZD AZ EREDMÉNYEKET: Azok a tulajdonságok, amelyek a lista elején vannak, azok az erősségeid, melyeket jelenleg a munkádban és a magánéletedben aktívan használsz. A lista végén lévő elemekkel is rendelkezel, azonban ezeket mostanában nem hasznosítod aktívan. Azok a tulajdonságok tehát, amelyek a lista elején vannak, az énmárkád részeivé válhatnak.

 

 

2. Fogalmazd meg a célod!

 

Az erősségeid tudatában válassz egy olyan célt, melyet képes vagy elérni, mégis kihívással teli és izgalmas számodra. A célod megfogalmazása tekintetében légy minél specifikusabb és pontosabb, mert a körülhatárolhatatlan, felületes célok gyakran semmissé válnak és feladásra késztetik az embert. Ha viszont meghatározod a főbb lépéseket és azokat a részleteket, melyek szükségesek a projekt elindításához, akkor magadat is meggyőzöd, hogy ebbe érdemes belevágni.

 

 

3. Térképezd fel a „konkurenciát”!

 

Miután a saját erősségeidet számba vetted, és kitaláltad a célodat, fontos megnézned azt is, hogy a szakmád terén mi az, amiben különbözhetsz a többiektől. Ne csak a szakmai készségeidet vedd figyelembe, a személyes kompetenciáidnak is jelentős szerepe lehet abban, hogy egyedivé válj a munkaerőpiacon.

 

4. Találd meg a célcsoportodat!

 

Miután megvannak az erősségeid, és ezeket egyedi módon tudod alkalmazni, jöhet a célcsoport belövése. Fontos ugyanis tudnod, hogy kinek is akarod eladni a tudásodat. A célcsoport megfogalmazásakor légy minél konkrétabb: határozd meg, milyen cégnél, milyen pozícióban, milyen környezetben képzeled el az ideális munkád. Ha ez megvan, akkor tudsz igazán hatékony kommunikációt alkalmazni a HR-esek felé.

 

5. Vágj bele!

 

A tervezés után jöhet a gyakorlati megvalósítás! Hol fogod megmutatni az általad felépített márkát és hogyan? Ilyenkor érdemes támaszkodni a kapcsolati hálódra és olyan embereket magad mellett tudni, akik segíthetik a projektedet és az önmegvalósításodat. Ebben a cikkben megmutatjuk, hogyan alkalmazd az énmárkádat az offline és online platformokon, mint amilyen a LinkedIn is.

 

+1 Kérj visszajelzést!

 

Amikor csak tudsz, kérj visszajelzést önmagadról és arról, amit csinálsz. Gyakran ez jön magától is, de olykor megkérdezhetsz tőled távolabb álló ismerősöket is, hogy ők hogy látnak téged. Hiszen ne feledd: az énmárka nem az, amit gondolsz magadról, és amilyen lenni szeretnél (persze ebből indul ki), hanem az, amit mások látnak belőled és abból, amit képviselsz. Ezért érdemes ellenőrizned, hogy valóban azt észlelik-e az emberek belőled, amit közvetíteni szeretnél.

 

Ahhoz, hogy eljuttasd az üzeneted a HR-eshez, már csak egy ütős önéletrajzra, és egy egyedi motivációs levélre lesz szükséged. 😉

 

Szerző: Novák Dóra

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is! 🙂