5 tévhit az „énmárkáról”, amit azonnal felejts el!

Az énmárka, divatos szóval personal branding már néhány éve bekerült a köztudatba, azonban még mindig mítoszok és súlyos tévhitek lengik körül, amelyekkel neked is ideje leszámolnod, hogy elkerülhesd a kifejezés hibás használatát.

A személyes márka segítségedre lehet abban, hogy egységes képet alakíts ki magadról a munkáltatók és a szakmai kapcsolataid felé. Ehhez fontos, hogy tisztában legyél a képességeiddel, és megfelelően építsd a saját márkádat. Első lépésként felejtsd el az alábbi tévhiteket!

1. A lényeg, hogy felvegyenek

Az énmárkának nem az a szerepe, hogy minden lehetséges eszközzel rávegyük a munkáltatót arra, hogy minket válasszon. Nem kell tehát másnak beállítanod magad, mint amilyen vagy, hiszen a hitelesség kulcsfontosságú! Biztosan te is olyan munkahelyen szeretnél dolgozni, ahol megbecsülnek és elismerik a munkádat, ez pedig csak akkor lehetséges, ha azért vesznek fel, mert olyan embert keresnek, amilyen te vagy. Ehhez elengedhetetlen, hogy megismerjék a képességeidet – ez az énmárka célja

2. Az énmárka cél, és nem eszköz

Ha a külsőségekre fókuszálunk, könnyen elveszik a lényeg. Hiába a színes LinkedIn-profil vagy a logó, ha nincsen mögöttes tartalom. Félreértés ne essék, az énmárkának van célja, mégpedig az, hogy hitelesen közvetítsük képességeinket a munkáltatók és szakmai kapcsolataink felé. Fontos, hogy célokat határozzunk meg, például, hogy kikhez akarunk szólni, milyen állást szeretnénk megkapni, mit szeretnénk átadni magunkról. Mindezek eléréséhez azonban az énmárka egy eszközt biztosít, melynek mentén el lehet indulni az önfejlesztés útján.

3. Az énmárkát ki kell találni

Nem azon kell elgondolkodnunk, milyen színben szeretnénk feltűnni, mi tetszhet a munkáltatónak, hanem azon, mik a jelenlegi eredményeink, mire vagyunk büszkék, és mi az, amiben kiemelkedőek vagyunk. Könnyebb a meglévőből építkezni, ezután lehet koncentrálni az önfejlesztésre.

 

Ha szeretnél neves előadóktól és tapasztalt szakemberektől is személyre szabott tippeket kapni, valamint a karrieredben is előrelépnél, regisztrálj és jelentkezz az október 3-4-i HVG Állásbörzére!

 

4. Az extrovertáltaknak való

Ha azt gondoltad, hogy kizárólag az extrovertáltak képesek boldogulni, „eladni magukat”, tévedsz. Széles körben elterjedt tévhit, hogy az extrovertáltak jobb érdekérvényesítők, határozottabbak, holott ez nem minden esetben igaz. Az extrovertáltak a társas tevékenységektől ugyan feltöltődnek, de az introvertáltak között is akadnak, akik könnyen tudnak kapcsolatot teremteni. Hidd, el, akármelyik típushoz is állsz közelebb, ugyanúgy előnyt kovácsolhatsz erősségeidből.

5. A külcsíny minden

Ezt már többször is hangsúlyoztuk, azonban fontos kitérni arra is, milyen felületeket érint az énmárkázás. A LinkedIn, sőt, még a Facebook- és Instagram-profil is terepe lehet ennek, ugyanúgy, mint az állásportálok, azonban a dolog nem merül ki ennyiben. Személyes márkádat ugyanúgy építik a személyes találkozók, szakmai eseményeken való megjelenések és az ottani hozzászólások, új kapcsolatok.

Gondold át, mik az erősségeid és a fejlesztendő területeid, ha segít, akár le is írhatod ezeket. Ezt követően mérlegeld, hogy a jelenlegi tudásod és az online, valamint személyes megjelenésed összhangban van-e egymással. Végül, nincs más dolgod, mint learatni a babérokat! 🙂

 

Szerző: Kurinyec Anna

 

Ha tetszett a cikk, oszd meg másokkal is! 🙂